Branded Content

De Taskforce Social Media van het IAB onderzoekt de behoeftes en uitdagingen bij bedrijven m.b.t. Branded Content (Content Marketing). Werk je in het vakgebied of heb je er een duidelijke mening over, wil je dan als reactie antwoord geven op deze twee vragen?

1) Waar denk jij aan bij de term Branded Content?

2) Wat is voor organisaties de grootste uitdaging m.b.t Branded Content?

Groet,
Sander

Share
  1. Rogier Schmit’s avatar

    1) Branded Content zie ik als content waar het voor klanten niet direct duidelijk is wie de afzender is. Content die bedrijven produceren op hun toegevoegde waarde (of conversatie domeinen), maar waar hun merk dus niet prominent naar voren komt. Het conversatiedomein (waar praten we over) zorgt voor een duidelijke interesse van je doelgroep voor je content, niet je product of dienst.

    2) De eerste uitdaging voor bedrijven is vast te stellen wat hun toegevoegde waarde is en waar ze met hun klanten over willen praten. Hier moeten keuzes in gemaakt worden om de doelgroep herkenbaar aan te spreken. Die keuzes zijn ontzettend moeilijk, de meeste merken raken hierdoor vaak van hun pad.
    Tweede uitdaging is om te bepalen met wie je spreekt. Een goed CRM systeem wat je klant-en prospect data uit alle verschillende bronnen koppelt is een veelgeziene barriere bij bedrijven. Er is wel data beschikbaar over het twittergedrag van klanten, maar die kan dan vaak weer niet gekoppeld worden met het CRM bestand. En zo is het niet duidelijk met je wie je wanneer hebt gesproken op de verschillende type media.
    Derde uitdaging is de effectiviteit van je content bepalen. Veel systemen werken met allocatie aan bijv. conversie naar je webpagina of je sales funnel. De grote uitdaging met de toename in kanalen die ik zie is hoe je niet alleen de laatst geraakte uiting toewijst aan een contact, maar om alle contactmomenten en uitingen in het service of sales proces inzichtelijk te maken.

    Hopelijk heb je hier voldoende aan. Kan me voorstellen dat je niet direct alles kunt plaatsen van wat ik opschrijf, dus stuur me gerust nog feedback toe. Heel veel succes met je onderzoek!

    groet,
    Rogier
    T-Mobile

  2. Marcus Moonen’s avatar

    1) Waar denk jij aan bij de term Branded Content?
    De recente kritiek op Branded Content in de VS.
    Kijk het segment en zie ook de comments:
    http://www.businessweek.com/articles/2014-08-05/ad-industry-execs-weigh-in-on-john-olivers-native-advertising-takedown

    2) Wat is voor organisaties de grootste uitdaging m.b.t Branded Content?
    Transparantie, podium bieden aan experts en omgaan met (en handelen naar) kritiek van die experts en het publiek

  3. Sander Nube’s avatar

    Veel dank Rogier & Marcus! En Rogier, ik begrijp het denk ik redelijk goed en je hebt er eigenlijk ook redelijk wat van je visie in verwerkt. Extra interessant!

    Groet,
    Sander

Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>