February 2011

You are currently browsing the monthly archive for February 2011.

Online InvloedDe grootste Nederlandse banken hebben vrijwel evenveel online invloed. Dat blijkt uit cijfers van vijf aanbieders van diensten voor de meting van online invloed. ING, Rabobank en ABN AMRO krijgen weliswaar bijna dezelfde score, maar laten daarmee alle overige banken op een respectabele afstand achter zich. Alleen SNS Bank en Aegon Nederland komen nog in de buurt. De technologie om online invloed te meten is echter zeer jong en de hier gepresenteerde resultaten geven niet meer dan een algemeen beeld van de mate van online invloed van banken. Dat verklaart mogelijk waarom de gebruikte websites voor de meting weinig nuance weten aan te brengen in de online invloed van de drie grootbanken.

Read the rest of this entry »

Share

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Socializing BusinessEr is een machtsverschuiving gaande van bedrijven en organisaties richting consumenten. Gedreven door maatschappelijke en technologische ontwikkelingen dwingen consumenten bedrijven om transparanter te worden, te luisteren naar klantbehoeften en met verbeterde dienstverlening daarop in te spelen. Dat zijn enkele van de voornaamste bevindingen uit onderzoek dat ik gedaan heb naar de impact van de Generatie Y en social media op merken en organisaties. Het onderzoek, met als titel Socializing Business, ben ik gestart naar aanleiding van ervaringen met jongere collega’s en het lezen van ondermeer Connect! van Menno Lanting en Socialnomics van Erik Qualmann. Het volledige onderzoek is in dit artikel bijgevoegd.

Read the rest of this entry »

Share